על איורים וחיות אחרות


הדר ברנשטיין – מאיירת

נולדה בשנת 1983 ברעננה. בשנים האחרונות גרה ולמדה בהולנד ובניו-יורק. כיום חיה עם גלעד, בן-זוגה, והחיות בדירתם בתל-אביב, שם גם ממוקם סטודיו האיור והתפירה.

DSC_0071


איך את מגדירה את תחומי העיסוק שלך?
אני מאיירת. בזמן הלימודים שלי ולאורך השנים האחרונות נגעתי גם בתחומים אחרים כמו וידאו ואופנה, אבל כיום אני כולי מפוקסת על האיור.

 

book-cover-דון-קישוט

Blue-hair-(A3)מה הייתה הדרך שלך למה שאת היום?
תמיד ציירתי. מגיל מאוד צעיר היה לי עיפרון ביד, צבעים, לוח ענק שהיו המון דברים תלויים עליו. סבתא שלי ציירה הרבה, על עץ, על גבס, אבל זה תמיד היה רק תחביב. בתיכון הייתי במגמת אומנות. הייתי טובה בזה, התחברתי בקלות ומצאתי את עצמי. לא ידעתי בוודאות שזה מה שאעשה כשאהיה גדולה, כי זה לא ממש 'מקצוע'. בגיל 18 פגשתי את גלעד, בן-הזוג שלי, ועברנו יחד להאג, בהולנד. הוא למד שם מוזיקה אלקטרונית, ואני התקבלתי לאקדמיה המלכותית לאומנות. התקבלתי כציירת, אבל דווקא כשהגעתי לשם הפסקתי לצייר לחלוטין. התמקדתי בוידיאו ומייצבים. היה לי קשה לצייר שם, ובמקביל נחשפתי לתחום של הוידיאו. בהמשך, עברנו לרוטרדם ושם עשיתי תואר שני באומנות. בתקופה של רוטרדם משהו התרכך בי, ומצאתי את עצמי חוזרת בהדרגה לאיור. בהתחלה רק עם עט, ואז הצטרפו הצבעים, ונוספו אפילו גם תחריטים. בשנת 2009, עברנו לניו-יורק. שם, למדתי ב-FIT, Fashion Institute, לימודי אופנה. השיעור שהכי אהבתי ונמשכתי אליו היה כמובן איור אופנה. הרגשתי שגיליתי שוב את הציור ושוב מצאתי את עצמי. סגירת מעגל. אחרי שנתיים, ב-2011, חזרנו לארץ. בארץ התמקמנו בתל-אביב. המשכתי ללמוד אופנה במכון אבני. מסלול של שנתיים. גם שם, האיור ועיצוב הטכסטיל משך אותי הרבה יותר מעיצוב הבגדים.

 

IMG_5742-copy

בד-איילים

boots


פחות עניינו אותי הגזרות. במכון אבני אפשרו לי גם לקחת קורסים ממגמת התקשורת החזותית והעיצוב הגרפי. פעם ראשונה שלמדתי איור פרופר. בסוף השנתיים האלה הרגשתי שלמדתי מספיק, ואני רוצה להתחיל לעבוד לבד.

 

מה הייתה העבודה הראשונה שיצרת?
העבודה הראשונה באיור הייתה לא מזמן, לאתר 'עדיקה סטייל'.

adika-box

איך נראה חלל העבודה שלך? מה את אוהבת בו? מה היית משנה?
אני עובדת בבית. יש לגלעד ולי סטודיו משותף. אני מאוד אוהבת שזה חלק מהבית, סימביוזה שלמה, עם כל הפלוסים והמינוסים. אני מרגישה פה שלמה. האור כאן נהדר, טוב לי, אני לא צריכה להדליק את האור ברוב שעות היום. השולחן עשוי מדלת ישנה משוק הפשפשים בחיפה,

DSC_0133

מולי על הקיר תלויים כל הדברים שאני אוהבת וכיף לי לראות אותם. יש כאן סגנונות שונים, אומנים שונים, השראות מכל מיני כיוונים.

DSC_0064


אני אוהבת את ניר הוד, אוהבת להיזכר במקומות שהייתי בהם, בתערוכות שביקרתי בהן, סיפורי ילדות שאני אוהבת. החיות שלי, מילה הכלבה בת העשר, ושני החתולים, נמצאים לידי כל הזמן. לא הייתי מתנגדת לסטודיו פרטי משלי, או לשטח קצת יותר גדול, אבל אני מניחה שאם זה היה חשוב לי, הייתי עושה עם זה משהו. טוב לי ככה.

 

DSC_0046


מהם מקורות ההשראה שלך?

הרבה דברים שאני אוהבת אני פשוט תולה לי מול העיניים. לפעמים זה מתגלגל לתוך עבודות שלי ולפעמים לא. החיות שלי סביבי כל הזמן, ומופיעות הרבה בעבודות שלי. מהאינטרנט, מספרי אומנות וספרי ילדים שאני אוספת. לפעמים לוקח חודשים עד שרעיון מבשיל, או שאני נזכרת במשהו שאהבתי.

DSC_0017


מהו תהליך היצירה שלך? איך נולד פריט או פרויקט חדש?

לצערי, אני לא מאלה שיכולים פשוט לשבת עם דף ועפרון ופשוט לשרבט. אני צריכה שיהיה מאחורי זה משהו משמעותי בשבילי, רעיון או סיפור. אחרת אין טעם, קשה לי, ואני משתעממת מאוד מהר. כשאני מאיירת ספר, לדוגמא, אני מתחילה מהסצנה שהכי מדברת אלי, שאני יכולה למצוא בה את עצמי. מאז ומתמיד הראש שלי עבד בתמונות. גם כשאני שומעת סיפור, הכול מייד 'מתדמיין' לי בראש כאימג'.  כשאני עובדת מול לקוח, יש דיאלוג על הדמויות. כשאני עובדת לבד, זה מתחיל מסיפור, מרעיון, וקורה הרבה שאני מציירת דמויות שונות ומחברת אותן בפוטושופ, ואז בונה להן סיטואציה, תפאורה, ומוסיפה לזה עוד ועוד שכבות. הדמות של הדוב, למשל, הגיעה ממילה הכלבה.

ֿDSC_0055


כשהיא ישנה, היא רצה ונוהמת, ויותר חיה מאשר כשהיא ערה. כאילו בלב היא רוצה להיות מין דוב מרקד וקליל כזה. משם, חקרתי את זה יותר לעומק, למדתי על דובים, תנוחות שלהם וכולי. בעבודות עם טכסטיל, אני פחות חופשייה וספונטנית, צריכה לתכנן מראש, וזה קצת מסובך בשבילי.. לוקח לי יותר זמן להגיע לתוצאה הסופית שאני מרוצה מספיק כדי לשחרר אותה.
4-bambi

איך נראה יום בחייך?
אני קמה מוקדם. דבר ראשון אני נכנסת לסטודיו, ויש לי כמה דקות שקטות לעבור על מיילים, לחפש תמונות שרציתי, לסגור דברים שניקרו לי בראש בלילה, לתפור משהו. אחר כך, אני מכינה ארוחת בוקר לגלעד ולי, בהמשך אנחנו יורדים לטייל עם מילה, נרגעים, ואז מתחיל בעצם יום העבודה. אני עובדת עד שמפריעים לי.


על מה את עובדת כרגע?

אני רוצה להוציא עוד כמה מוצרים עם האיורים שלי, בנוסף למחברות, התחתיות, הכריות ועוד כמה שכבר יש באתר שלי. אני רוצה להתחיל לצייר על זכוכית ופורצלן. יש עכשיו כמה שיתופי פעולה שנראים מבטיחים, אבל נמצאים ממש בשלב התחלתי, לדוגמא שת"פ עם מעצבת תכשיטים. יש גם ספרים שאולי יצאו לפועל.

DSC_0110


איזה מקום תופס העיסוק היצירתי בחייך, מה את מקבלת ממנו?

זה הכול. אני חושבת שגם תמיד אמשיך לעבוד, עד שאהיה מרוצה, ואני אף פעם לא לגמרי מרוצה מעצמי. תמיד יש מה לשפר, וברגע שמשהו נגמר ויצא החוצה, אני מתחילה משהו חדש ומנסה לעשות יותר טוב. זה כל הזמן בראש שלי.

IMG_5731-copy-copy

איזה עבודות שלך את אוהבת במיוחד או גאה בהן במיוחד?
אני חושבת שיש לי יחס שווה לכל העבודות שלי. אם לא הייתי אוהבת משהו, לא הייתי משחררת אותו. אין עבודה שיותר מיוחדת בעיני מאחרות. יש עבודות שאנשים אוהבים יותר, ואז הן מקבלות יותר מקום אצלי. בכל אופן, אני אף פעם לא מוכרת עבודות מקוריות שלי, ושומרת את כולן.

DSC_0172


איך משפיע המקום שבו את חייה על היצירה שלך, ואת עליו?

מאוד נוח לי פה, אבל אני לא חושבת שלמקום הספציפי יש השפעה על העבודה שלי. אני לא מציירת נופים, אנשים, בניינים. אנחנו מתכננים בעתיד לעבור לגור במושב, ואני מאוד מחכה לשקט ולטבע, למרות שבטח אז אתגעגע לסירנות ואסבול משעמום..

אילו קשיים את חווה או חווית בתהליך היצירה שלך או בדרך שעשית עד היום?
יש קשיים. בעיקר טעויות לוגיסטיות של התחלה, מול ספקים למשל. אבל גם כשאני מסיימת איזשהו איור, אם אין לי משהו אחר מותחל, יש קושי להתחיל, להיות מרוצה, למצוא משהו שימלא אותי מספיק כדי שאוכל לעבוד עליו הרבה שעות. קושי מול עצמי להיות מרוצה, אבל אני לא מתייאשת. רק מזהה את הנקודה שבה זה גמור וצריך לשחרר, הנקודה שהנייר לא יכול לקחת יותר צבע.

DSC_0153


אילו שיתופי פעולה מעניינים היו לך במהלך הקריירה?

חוץ מאלו שעומדים על הפרק כרגע, לא היו לי בעבר שיתופי פעולה. אני גם מעדיפה לעשות הכול בעצמי. ככה אני יודעת שנתתי מה שאפשר, ולא תלויה באחרים.

איזה יוצרות אחרות את מעריכה?
יש הרבה. אני עוקבת אחרי המון בפייסבוק, הולכת לתערוכות, לירידים, אוהבת להיות בקשר עם מאיירים ומעצבים גראפיים. זה מפרה אותי ועוזר לי להתפתח.

DSC_0181

אם לא היית עוסקת בעיסוקך הנוכחי, מה היית?
בטח הייתי עובדת עם חיות, או עוסקת בטיפול, אולי פסיכולוגי. פעם בשבוע אני מתנדבת בכלביה עם כלבים שמועמדים לאימוץ. זה ממלא אותי.

DSC_0060

אם יכולת לבחור לך לקוח או קונה, אפילו דמיוני או מהעבר, במי היית בוחרת?
כל מי שאוהב וקונה את העבודות שלי הוא לקוח נהדר מבחינתי. מי שמוצא את עצמו בדברים שלי ורוצה לראות אותם כל יום, זה מצוין בשבילי. ברור שאם זה גם מישהו מהתחום זה אפילו יותר מחמיא לי.

מהם הכיוונים והשאיפות לעתיד?
לעבוד על יותר מוצרים, יותר איורים, להיות יותר עמוסה ועסוקה. אותו דבר, רק יותר, ויותר גדול. אולי אפילו בחו"ל.

איזה המלצות היית נותנת ליוצרות מתחילות?
כמישהי שמתחילה בעצמה וטועה לא מעט, אני יכולה לייעץ לקום ולהמשיך אחרי כל נפילה. גם אם נשארים קצת למטה, פשוט לקום. ולתת לאנשים לעזור, מה שאני לא עושה..

מה המוטו שלך?
אני מאמינה שמה שצריך לקרות יקרה, אבל גם בזה שאנחנו מזמנים לעצמנו מה שאנחנו רוצים, מה שמגיע לנו. אז להאמין, ולבקש, וגם אם זה לא קורה מייד, לזרום.

איזה עצה תוכלי לתת לקוראים שלנו מניסיונך האישי?
קטונתי.. פשוט לחייך ולהיות אופטימי. וכן לזמן לעצמך את מה שאתה רוצה, לא לפטור את החלומות במחשבה שהם מוגזמים. לא לומר לעצמך דברים כמו – אי אפשר להתפרנס מאומנות..לקחת אחריות ולעשות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי, כתבות, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על על איורים וחיות אחרות

  1. אילנה הגיב:

    האם יש דף פייסבוק שמציג את המוצרים/איורים חוץ מאתר האינטרנט?

  2. sigalia1 הגיב:

    לא שידוע לנו. תנסי לפנות להדר.

  3. מירלה.לב.לוקץ. הגיב:

    מוקסמת.ממך.ומעבודותיך.אשמח.לשתף.אותך.באומנות.שלי.עוסקת.בהמון.תחומים.כרגע.גם.בזכוכית.נא.צרי.קשר.צום.קל.גמר.חתימה.טובה.

להשאיר תגובה

